Πρόβλημα με ιδιοκτήτη 4ου και δώματος στην ταράτσα

Αποφάσεις Δικαστηρίων σχετικές με το δίκαιο της πολυκατοικίας (νομοθεσία-νομολογία).
Απάντηση
mvoudick
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 26, 2015 3:20 am

Πρόβλημα με ιδιοκτήτη 4ου και δώματος στην ταράτσα

Δημοσίευση από mvoudick »

Καλησπέρα σας,

Είμαι διαχειριστής σε μια νεόδμητη πολυκατοικία του 2007 στην Αγία Παρασκευή από τον Φεβρουάριο του 2015. Όταν ανέλαβα την διαχείριση ο ιδιοκτήτης του 4ου που έχει στην αποκλειστική χρήση του την μισή ταράτσα ζητούσε για βλάβη που έλεγε ότι ανήκε στους κοινόχρηστους χώρους, αποζημίωση για μόνωση που είχε κάνει χωρίς να ενημερώσει κανέναν και ζητούσε ισομερισμό της δαπάνης ενώ κατέχει τα περισσότερα χιλιοστά.
Αν και η τότε γενική συνέλευση εξέφρασε την γνώμη ότι ζητούσε λεφτά που ήδη είχε πάρει από τον κατασκευαστή του κτιρίου για την βλάβη, επειδή όπως μας είπε χωρίς να μας δείξει κανένα παραστατικό, είχε πληρώσει "κάποια, αλλά όχι όλα τα χρήματα και εκείνος και η ζημιά ήταν κοινόχρηστη" δεχθήκαμε τελικά με μικρή πλειοψηφία να τον αποζημιώσουμε βάση χιλιοστών ιδιοκτησίας μιας και ο ισομερισμός είναι παράνομος.
Ζητούσε διάφορα ποσά, αλλά από την ανάληψη της διαχείρισης του ζήτησα συγκεκριμένο παραστατικό για να του δώσω αποζημίωση.
Μου έφερε μια απλή απόδειξη από τον κατασκευαστή για 285 ευρώ και του έδωσα το μερίδιο που όφειλαν οι συνιδιοκτήτες και το θέμα έληξε.
Πριν μια εβδομάδα 27/11/2015 για την ακρίβεια ενώ ήμουν στην δουλειά με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι ένας ηλιακός θερμοσίφωνας έχει διαρροή και να ενημερώσω τον συνιδιοκτήτη γιατί του προκαλεί ζημιά στο σπίτι, επειδή τρέχει νερό ποτάμι.
Πήγα το πρωί 28/11/2015 και είδα ότι όντως υπήρχε μια μικρή διαρροή από έναν ηλιακό θερμοσίφωνα που έτρεχε σταγόνα σταγόνα στην φρεσκομονωμένη ταράτσα και έφευγε απρόσκοπτα από τους αγωγούς. Το ρυάκι που είχε σχηματιστεί ήταν το φυσιολογικό και σε έναν έλεγχο της κοινόχρηστης ταράτσας και της εξωτερικής μαρκίζας τα είδα όλα μονωμένα και φυσιολογικά.
Έστειλα γραπτό μήνυμα και πήρα τηλέφωνο τους συνιδιοκτήτες και η κάτοχος του ηλιακού επιδιόρθωσε την ζημιά τις επόμενες μέρες.
Πήρα τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη αρκετές φορές αλλά δεν το σήκωσε.
Την Πέμπτη 30/11/2015 στις 8:10 ενώ οδηγώ για την δουλειά με παίρνει τηλέφωνο και με ρωτά τι τον ήθελα.
Του είπα ότι ενημέρωσα τον ιδιοκτήτη του ηλιακού και ότι όλα είναι εντάξει.
Και αρχίζει να απαιτεί χρήματα για ζημιά που έχει εντός του διαμερίσματος του και να φωνάζει ότι έχει ξοδέψει χιλιάδες ευρώ και ενώ προσπαθεί να είναι συναινετικός δεν τον βοηθά η διαχείριση.
Του είπα ότι αποζημιώθηκε και ότι δεν είδα κάτι περίεργο που να δικαιολογεί και άλλα λεφτά σαν αποζημίωση του από φθορά κοινόχρηστων χώρων και ότι η υγρασία που ισχυρίζεται ότι έχει εντός του διαμερίσματος του δεν μπορεί να οφείλεται σε κοινόχρηστους χώρους και σε βρόχινα νερά αφού ο καιρός είναι καταπληκτικός για την εποχή.
Εκείνος αφού φώναξε λίγο ακόμη περιμένοντας να χάσω την ψυχραιμία μου, τελικά έκλεισε το τηλέφωνο.
Από τότε με ενοχλεί, ένας δικηγόρος λέγοντας ότι θα κάνει δαπάνες, ο εντολέας του, αυθαίρετα και θα μας κυνηγήσει και θα φέρει δικό του εμπειρογνώμονα για να δει την βλάβη και θα χρεώσει και την αμοιβή του στον λογαριασμό.
Με λίγα λόγια θέλει και άλλα χρήματα και προσπαθεί να βρει θύματα.
Ζήτησα από τον δικηγόρο να μου στείλει αντίγραφο του πληρεξουσίου του πελάτη του για να του δώσω πληροφορίες και πήρα την εταιρεία διαχείρισης που εκδίδει τα κοινόχρηστα όπου μου παραπονέθηκαν ότι έκανε φασαρία ο ιδιοκτήτης και σε αυτούς.
Με συμβούλεψαν να μην του μιλάω και να του δώσω το τηλέφωνο της δικηγόρου μου να τα λέει απευθείας σε εκείνη.
Θα ήθελα την άποψη σας για όλα αυτά και για το δικαίωμα κάποιου που ισχυρίζεται ότι σαν πληρεξούσιος δικηγόρος με βομβαρδίζει με e-mail καθημερινά απαιτώντας διάφορα, χωρίς κανένα παραστατικό, προσφορά, η δικαιοδοσία.
Δεν πρέπει να μου κοινοποιήσει το πληρεξούσιο που έχει;
Και πως μπορώ να τον σταματήσω να με ενοχλεί;
Ενημερώνω τέλος, ότι ο ιδιοκτήτης του 4ου είναι προπονητής ποδοσφαίρου και μέχρι πριν λίγο καιρό είχε μανατζάρει μεγάλη ομάδα των Αθηνών, αλλά έφυγε/τον έφυγαν μετά από ντέρμπι που δεν του πήγε.
Χρωστά 3 μήνες κοινόχρηστα και αρνείται να τα καταβάλει λέγοντας ότι θα τα κρατήσει από την επισκευή και πιστεύω ότι κοιτά να βγάλει με φωνές και έμμεσες απειλές και από την συνιδιοκτησία και από τον κατασκευαστή.
Περιμένω λοιπόν τις συμβουλές σας και κάποιες κατευθύνσεις για να δω αν θα στραφώ έγώ εναντίον του τελικά, έτσι όπως το πάει.

mimis50
Δημοσιεύσεις: 305
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 30, 2011 5:03 pm

Re: Πρόβλημα με ιδιοκτήτη 4ου και δώματος στην ταράτσα

Δημοσίευση από mimis50 »

"mvoudick"]Καλησπέρα σας,

Είμαι διαχειριστής σε μια νεόδμητη πολυκατοικία του 2007 στην Αγία Παρασκευή από τον Φεβρουάριο του 2015. Όταν ανέλαβα την διαχείριση ο ιδιοκτήτης του 4ου που έχει στην αποκλειστική χρήση του την μισή ταράτσα ζητούσε για βλάβη που έλεγε ότι ανήκε στους κοινόχρηστους χώρους, αποζημίωση για μόνωση που είχε κάνει χωρίς να ενημερώσει κανέναν
Σωστά αποφασίσατε και πληρώσατε από κοινού την κατασκευή της μόνωσης. Από εδώ και πέρα όμως οπιαδήποτε συντήρηση ή αποκατάσταση φθοράς θα γίνεται με δαπάνες του αποκλειστικού χρήστη.

Μου έφερε μια απλή απόδειξη από τον κατασκευαστή για 285 ευρώ και του έδωσα το μερίδιο που όφειλαν οι συνιδιοκτήτες και το θέμα έληξε.
Κακώς όμως τον πλήρωσες με απλή απόδειξη. Είσαι εκτεθειμένος έναντι των άλλων συνιδιοκτητών και σε περίπτωση δικαστικής λύσης θα βρεθείς χωρίς νόμιμα παραστατικά.

Πριν μια εβδομάδα 27/11/2015 για την ακρίβεια ενώ ήμουν στην δουλειά με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι ένας ηλιακός θερμοσίφωνας έχει διαρροή και να ενημερώσω τον συνιδιοκτήτη γιατί του προκαλεί ζημιά στο σπίτι, επειδή τρέχει νερό ποτάμι.
Έστειλα γραπτό μήνυμα και πήρα τηλέφωνο τους συνιδιοκτήτες και η κάτοχος του ηλιακού επιδιόρθωσε την ζημιά τις επόμενες μέρες.
Του είπα ότι ενημέρωσα τον ιδιοκτήτη του ηλιακού και ότι όλα είναι εντάξει.
Σωστά ενήργησες.
Και αρχίζει να απαιτεί χρήματα για ζημιά που έχει εντός του διαμερίσματος του και να φωνάζει ότι έχει ξοδέψει χιλιάδες ευρώ και ενώ προσπαθεί να είναι συναινετικός δεν τον βοηθά η διαχείριση.
Του είπα ότι αποζημιώθηκε και ότι δεν είδα κάτι περίεργο που να δικαιολογεί και άλλα λεφτά σαν αποζημίωση του από φθορά κοινόχρηστων χώρων και ότι η υγρασία που ισχυρίζεται ότι έχει εντός του διαμερίσματος του δεν μπορεί να οφείλεται σε κοινόχρηστους χώρους
Η φθορά μέσα στο διαμέρισμα μπορεί να έγινε πριν την κατασκευή της υγρομόνωσης. Ακόμη μπορεί να εμφανισθεί και μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα μετά από την κατασκευή της υγρομόνωσης. Και τούτο γιατί μπορεί στην πλάκα μέσα να υπήρχε εγκλωβισμένη υγρασία (ειδικά μεταξύ σκυροδέματος και εσωτερικής θερμομόνωσης της πλάκας να υπήρχε όχι απλή υγρασία αλλά νερό), η οποία με την κατασκευή της υγρομόνωσης είχε σαν μόνη διέξοδο εκτόνωσης το κάτω μέρος της πλάκας, απ’ όπου και βγήκε.

Εδώ πιστεύω ότι σταματά η αρμοδιότητά σου. Στη συνέχεια πρέπει να γίνει υποχρεωτικά αυτοψία για επιβεβαίωση της φθοράς και της αιτίας πρόκλησης αυτής μόνο από Επιτροπή συνιδιοκτητών, και Μηχανικό που θα ορισθούν με έκτακτη Γενική Συνέλευση (προτείνω και Μηχανικό, για τις τεχνικές του γνώσεις και για σύνταξη τεχνικής έκθεσης σαν έγκυρο παραστατικό σε πιθανό δικαστήριο).

Με συμβούλεψαν να μην του μιλάω και να του δώσω το τηλέφωνο της δικηγόρου μου να τα λέει απευθείας σε εκείνη.
[/quote]

Το σωστότερο είναι αυτό. Εσύ δεν έχεις καμία αρμοδιότητα να επιλύεις τέτοια θέματα. Και ότι κάνεις, δεν έχει και καμία νομική ισχύ. Αντίθετα, μπορεί να σε εκθέσει.




Χρωστά 3 μήνες κοινόχρηστα και αρνείται να τα καταβάλει λέγοντας ότι θα τα κρατήσει από την επισκευή και πιστεύω ότι κοιτά να βγάλει με φωνές και έμμεσες απειλές και από την συνιδιοκτησία και από τον κατασκευαστή.
Περιμένω λοιπόν τις συμβουλές σας και κάποιες κατευθύνσεις για να δω αν θα στραφώ έγώ εναντίον του τελικά, έτσι όπως το πάει.
Με τη Δικηγόρο σου, μπορείτε αρχικά να του στείλετε κάποιο εξώδικο και αν δε συμμορφωθεί, μπορείτε να τα απαιτήσετε δικαστικά και σίγουρα θα δικαιωθείτε.

mvoudick
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 26, 2015 3:20 am

Re: Πρόβλημα με ιδιοκτήτη 4ου και δώματος στην ταράτσα

Δημοσίευση από mvoudick »

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Για το θέμα της απλής απόδειξης δεν είμαι εκτεθημένος, διότι έχω ενημερώσει με γραπτό μήνυμα, πριν καταβάλω τα χρήματα και δέχτηκαν να καταβληθούν όλοι, έτσι.
Ο τύπος πριν γίνει η συνέλευση και αφού με είχε πρήξει ο δικηγόρος του αυθαίρετα πήγε στην ήδη μονωμένη μαρκίζα της ταράτσας και την έβαψε με ελαιοχρωματιστή με μονωτικό χρώμα, χωρίς να ενημερώσει κανένα.
Η μαρκίζα ανήκει στο κοινόχρηστο κομμάτι και δεν είχε πρόβλημα μόνωσης.
Ήταν φρεσκομονωμένη μάλιστα, από τις πρότερες εργασίες.
Ουσιαστικά έβαψε με πλαστικό, ήδη μονωμένη, κοινόχρηστη επιφάνεια, χωρίς την παραμικρή ενημέρωση.
Κατόπιν ζήτησε λεφτά από την ιδιοκτήτρια του ηλιακού που στάζει χωρίς καμία απόδειξη για την υπαιτιότητα της.
Επίσης ενώ συζητούσαμε για να κάνουμε συνέλευση για να το λύσουμε έτσι, φώναξε συνεργεία και επιδιόρθωσε την ζημιά που λέει ότι έχει και θεώρησε ότι τα συνεργεία που αυτός κάλεσε, είναι και εμπειρογνώμονες για την ζημιά.
Και τώρα ζητά χρήματα.
Η απόλυτη τρέλα.
Εννοείται ότι τώρα που αποκατέστησε την ζημιά, χωρίς την γνώμη κανενός ειδικού, προσφορές και ενημέρωση για τα κόστη, μάλλον δεν θα πάρει φράγκο, όπως καταλαβαίνετε.
Η εταιρεία κοινοχρήστων μου είπε να κινηθώ εγώ νομικά εναντίον του, αλλά αξίζει τον κόπο;
Το θέμα είναι να μπορούμε να ζήσουμε όλοι εν ηρεμία, χωρίς προβλήματα.
Οπότε σκέφτομαι να περιμένω τις δικές του ενέργειες και αν δω ότι πάει να μπλέξει συνιδιοκτήτες να καλέσω γενική συνέλευση και να ζητήσουμε νομική υποστήριξη σαν πολυκατοικία πια για να τελειώνουμε.
Επίσης απείλησε ότι δεν θα καταβάλει τα κοινόχρηστα μέχρι να συμφωνήσει το ποσό που ξόδεψε για την αποκατάσταση της βλάβης.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Δίκαιο Πολυκατοικίας”